Kapsys Smart Vision FAQ Kan jag surfa med telefonen via min operatör? Ja, Smart Vision fungerar med de vanligaste operatörerna, inga inställningar behövs, den är testad med både Telia och Tele2. Notera att Smart Vision inte stödjer 4G, enbart 3G och GSM. Kan man ladda ned tredjepartsapplikationer till Smart Vision, och hur fungerar dem med den inbyggda skärmläsaren? Eftersom Smart Vision kör Android så har man tillgång till alla applikationer på Google Play, dvs. samma utbud som finns till de vanliga Android telefonerna såsom Samsung och Sony. När det gäller skärmläsaren så fungerar den oftast enbart med Touch i tredjepartsapplicationer, däremot fungerar den utmärkt i de inbyggda apparna som följer med Smart Vision. Hur lägger jag till en kontakt? Gå till hemskärmen och tryck på ”favoriter”, tryck på ”kontakter” högst upp i listan, tryck sedan på ”lägg till kontakt” högst upp. Hur redigerar jag en kontakt? Gå till hemskärmen och tryck på ”favoriter”, tryck på ”kontakter” högst upp i listan, Ställ markören på den kontakt som ska redigeras, detta görs med piltangenterna. När du hittat den kontakt som du vill redigera håller du in Enterknappen tills en meny poppar upp, högst upp ii menyn trycker du på ”Redigera kontakt”. Hur tar jag bort en kontakt? Gå till hemskärmen och tryck på ”favoriter”, tryck på ”kontakter” högst upp i listan, Ställ markören på den kontakt som ska redigeras, detta görs med piltangenterna. När du hittat den kontakt som du vill redigera håller du in Enterknappen tills en meny poppar upp, tryck sedan på ”Ta bort”. Hur lägger jag till ett extra telefonnummer? Gå till hemskärmen och tryck på ”favoriter”, tryck på ”kontakter” högst upp i listan, Ställ markören på den kontakt som ska redigeras, detta görs med piltangenterna. När du hittat den kontakt som du vill redigera håller du in Enterknappen tills en meny poppar upp, högst upp ii menyn trycker du på ”Redigera kontakt”, sedan trycker du med ena fingret på den virtuella menyknappen precis ovanför Enterknappen samtidigt som du trycker på Enterknappen, en meny kommer att dyka upp, tryck på ”Lägg till fält”, där kan du välja vad du vill lägga till, exempelvis: adress, telefonnummer, etc. Hur rensar jag samtalshistoriken? Gå till hemskärmen och tryck på ”Telefon”, sedan gå in under ”Historik”, håll fingret på den virtuella menyknappen ovanför Enterknappen samtidigt som du trycker på Enterknappen, en meny kommer att visas, tryck på ”Töm samtalslogg” och bekräfta med enter igen. Hur raderar jag ett meddelande? Gå till hemskärmen och tryck på ”Meddelande”, Ställ markören på det meddelandet som ska tas bort och håll in Enterknappen tills en meny poppar upp, tryck sedan på ”Ta bort tråd”. Hur tar jag bort samtliga meddelanden? Gå till hemskärmen och tryck på ”Meddelande”, håll fingret på den virtuella menyknappen ovanför Enterknappen samtidigt som du trycker på Enterknappen, en meny kommer att dyka upp, tryck på ””Ta bort alla meddelanden”. Hur ställer jag in den på flygplansläge? Håll in powerknappen tills en meny poppar upp, sedan tryck på ”Flygplansläge”. Hur ställer jag in Telefonen på ljudlös? Håll in powerknappen tills en meny visas, tryck sedan på ”Ringsignal av”. För att inaktivera ljudlös gör på samma sätt men tryck istället på ”Ringsignal på” i menyn. Hur uppdaterar jag telefonens programvara? Gå till hemskärmen och tryck på ”Inställningar”, skrolla längst ned på skärmen och tryck på ”Om telefonen”, tryck sedan på ””Systemuppdateringar”, följ sedan instruktionerna, ibland krävs det att man sätter in ett minneskort innan uppdateringen, detta kommer att framgå innan uppdateringen börjar. När uppdateringen startar låt telefonen vara, se även till att den är kopplad till ström, Den kommer att sköta sig själv under uppdateringen, när det är klart kommer telefonen att starta om, sedan är det klart. Det går inte att ta bort en uppdatering när man väll har uppdaterat. Hur uppdaterar jag mina appar? Gå till hemskärmen och tryck på ”Inställningar”, skrolla längst ned på skärmen och tryck på ”Om telefonen”, tryck sedan på ”Applikationsuppdateringar”, följ sedan instruktionerna. I Vanliga fall uppdateras appar per automatik när man är ansluten till ett Wi-Fi nätverk. © Individual Computer Applications AB 2015-09-18 Individual Computer Applications AB tel : 031-704 30 99 Karl Johansgatan 42 tel: 08-55 11 12 00 sid: 2 414 59 Göteborg e-post: info@icap.nu